Asiakastarinat 

  

Tältä sivulta löydät Spine Metodi -valmennuksessa olleiden asiakkaiden tarinoita.

 

  • Alaselkäkivut helpottivat jo muutaman käynnin jälkeen

     

    27-vuotias mieshenkilö aloitti Spine-valmennuksen alaselkäkipujen vuoksi. Hänelle oli tehty välilevynpullistuman vuoksi leikkaus vuonna 2009, mutta edelleen alaselkä kipeytyi helposti ja heijasteli myös jalkoihin. Kiputilat saattoivat tulla mm. pitkästä istumisesta, treenaamisesta tai huonosta ergonomiasta työssään.

    Asiakkaalle suoritettiin erilaisia Spine Metodin testejä, joita olivat mm. selän eteentaivutus, yhden jalan nosto, askelkyykky ja syväkyykky. Alkukartoituksen ja testien perusteella havaittiin, mitä asiakkaan on harjoiteltava. Suunnitelma koostui pakaroiden aktivaation sekä alaselän hallinnan parantamisesta, lantion lihasten treenaamisesta sekä selän lihasten rentouttamisesta.

    Harjoittelu aloitettiin helpoilla harjoitteilla, koska asiakkaalla oli hieman vaikeuksia hahmottaa alaselkänsä asentoa. Alaselän rentouttavalla harjoitteella oli hyvä aloittaa, jossa asiakas myös itse huomasi eron melko helposti. Rentouttaviksi liikkeiksi valittiin lannerangan rullaus selinmakuulla ja lannerangans rullaus selkä seinää vasten.

    Näiden lisäksi suunniteltiin yksilöllinen harjoitusohjelma, jossa treenattiin optimaalista asentoa, asennon hahmottamista ja hallintaa sekä haettiin tukea alaselälle, joka kontrollin puutteen vuoksi kipeytyi. Harjoitteet pyrittiin tekemään peilin edessä, jotta liikkeen hahmottaminen asiakkaalle helpottui.

    Vaikka Spine Metodi -harjoittelu oli muutamana viikkona epäsäännöllistä töiden ja muiden kiireiden takia, edistymistä oli havaittavissa. Jo kolmella käyntikerralla saatiin asiakkaan alaselän kontrollia parannettua ja asiakas koki myös harjoittelun poistaneen tiettyä paineen tunnetta leikkauskohdasta.

    Tarkoituksena on jatkaa Spine-valmennusta asiakkaan kanssa ja siirtyä voimaharjoittelun puolelle. Asiakas harrasti jo aikaisemmin voimaharjoittelua, mutta kontrollin puutteen vuoksi alaselkä kipeytyi usein treenien jälkeen. Tavoitteena on jälleen treenata kivuttomasti CrossFit-salilla 2-3 kertaa viikossa. Spine Metodin yksilöllisten harjoitteiden ja tulevan voimaharjoittelu-osion avulla se on mahdollista.

     

    Spine-valmentaja 
    Anette Nygren

     

     

     

      Takaisin
    0 kommenttia:
    Kommentoi:
 
 
SPINE METODI      info@spinemetodi.fi      www.spinemetodi.fi